jueves, 24 de septiembre de 2015

L'ESPAI I EL PAPER DEL MESTRE

L'aula ha de permetre atendre les necessitats, interessos, ritmes... de tots els alumnes. Per tant, aquesta ha d'oferir espais diferenciats per a tots ells. Aquestes propostes han de tenir en compte, els materials i l'espai on s'ubicaran. No és el mateix pintar a terra, a la taula, o de forma vertical a la paret.
Ser especialista requereix conèixer a molts nens en un curt espai de temps. L'observació en aquest cas és bàsica i cal que la vista estigui d'allò més afinada per entendre, com aprèn cada nen, si li és més accessible la informació per via auditiva,visual, manipulativa,... quin ritme, quin temps d'atenció,... si necessita estar dret, assegut,... si s'espanta davant d'un espai nou, si necessita límits clars, si li agrada embrutar-se, la destresa manual, ... moltes qüestions que cal anar resolent amb el temps. 
El mestre ha de ser flexible 






L'aula ha de ser un espai plurar... perquè la responsabilitat dels mestres és facilitar les condicions perquè els nens puguin créixer.

8 comentarios:

  1. Genial el blog Eva!!
    I que guapos estan aquests nens

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies Tània, a veure quin dia t'escapes i ens visites!!!

      Eliminar
    2. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

      Eliminar
  2. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  3. Eva, ets increïble!!
    És una manera d'aprendre genial, quina llàstima que en el dia a dia ens deixem endur per la rutina a les escoles i per la pressió d'assolir unes competències bàsiques o de fer adquirir als alumnes uns coneixements que els seran ben poc útils en la seva vida quotidiana... Hauries de venir a la nostra escola a fer un assessorament! De moment passaré el blog al claustre perquè ens contagiem tots d'aquesta manera de treballar! Ets una crack!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Com m'alegra que t'agradi!!! Estaria encantada de venir a fer una xerrada sobre "el pensament creatiu"
      Molts petons

      Eliminar